2 Ağustos 2016 Salı

Ne Yiyelim - Ormanda Oyun Serisi





Ne Yiyelim - Ormanda Oyun Serisi

Yazar: Aytül Akal
Resimleyen: Mert Tugen
40 sayfa
Redhouse Kidz Çocuk Kitapları


Redhouse, benim için çocukluğumun rüya kitabevi. Hepimizde var olan meşhur kırmızı İngilizce- Türkçe sözlük bir yana, dil seviyemize göre sadeleştirilmiş öykü kitaplarını da hatırlıyorum. Yıllar sonra oğlumla beraber aynı yayınevinin bastığı kitapları okuyacağımızı kim bilebilirdi ki?

Bu köklü yayınevi 2006 yılında çocuk kitapları markası olan Redhouse Kidz'i oluşturmuş ve birçok hikaye kitabı, resimli kitaplar,romanlar ve etkinlik kitapları yayınlamış. Yayınevinin kitaplarını ben çok beğeniyorum.Mesela kitapçılarda inceleme fırsatı bulduğum "Leyla Fonten" serisi, çocuklara çevre bilinci aşılayan sessiz kitap "Nerede Bu Fil?", şiirsel bir usluba sahip sıcak çizimli "Limon Ağacının Şarkısı" ve muhteşem civciv "Çilli" gibi kitapları alınacaklar listemizde.




Ne Yiyelim, Ormanda Oyun serisinin 4. kitabı. Bu seride ormanda yaşayan on iki hayvanın maceraları dört ayrı kitapta anlatılıyor. Aytül Akal'ın yazıp Mert Tugen'in resimlediği serideki kitaplar klasik bir okuma deneyiminden daha fazlasını sunuyor okura; anne babayla bir oyun oynar gibi okunuyor ve bu arada çocuk birçok kavramı veya nesneyi tanıma fırsatı buluyor. Sayfaların altında görselle ilgili sorular yer alıyor ve çocuğun bunları tahmin etmesi bekleniyor. Serinin ilk kitabı "Ne oynayalım"ı, sırasıyla "Ne Boyayalım" ve "Ne Anlatalım" takip ediyor.




Dolu dolu 40 sayfaya sahip olan "Ne Yiyelim"in ilk sayfaları sahilde toplanmış hayvanların çok aç olduklarını söyledikleri bir sahneyle açılıyor ve hemen sayfanın altındaki turuncu bantta ilk soru geliyor; "Kimlerin karnı acıktı?" Daha sonra ne yiyeceklerine karar vermeye çalışırken tavşan kardeş çok lezzetli ve de şekli uzun bir sebze yemek istediğini söylüyor. Burada minik okurdan uzun sebzeleri sayması isteniyor. Bütün hayvanlar uzun sebze getirirken bir sonraki sayfadaki çizimlerde çocuğun bu sebzeleri hatırlanması sağlanıyor.




Bu neşeli hayvanlar daha sonra lezzetli meyve arıyorlar. Dilimli meyveler, yuvarlak meye ve sebzeler, taneliler, kabuklular ağaçta büyüyenler, yerden çıkanlar derken kitabı okuyan çocuk meyve ve sebzelerle ilgili epey bilgi sahibi oluyor. Bu çocuklar elbette bu meyve sebzeleri tanıyor ama bu şekilde spesifik özelliklerini görmek daha çok hoşlarına gidiyor olmalı diye düşünüyorum.




Biz Ahmet Selim'le bu kitabı layıkıyla okuyamadık iki sebepten dolayı. Birincisi Selimo tam bir mısır delisi, daha kitabın başlarındaki mısır görselini görür görmez mısır mısır diye tutturuyor, tam o anda haşlanmış süt mısır bulamayacağıma göre o noktadan sonra kitabı unutturmak daha mantıklı oluyor. İkinci ve daha geçerli sebep ise Ahmet Selim kitapta verilen sorulara tam anlamıyla fikir yürütemeyecek kadar küçük, dolayısıyla çabuk sıkılıyor. Ben de, kitabı 2 buçuk, 3 yaşından sonra hakkını vererek okuyacağımızı düşünüyorum.




Ben bir anne olarak kitabı çok sevdim. Meşhur "oyunla öğretme" olgusunu hakkıyla yerine getiriyor. Ayrıca karakterler çok sevimli bir şekilde resmedilmiş, biz basit olarak "filin hortumu uzunmuş, tavşanın pembe elbisesi varmış" gibi çizimlere bakıp konuşuyoruz. Bu arada kitabın sonunda bir sayfada adı geçen yiyeceklerle ilgili sorular sorulmuş, diğer sayfada ise sebze ve meyvelerle ilgili ilginç gerçekler, fotoğraflarla anlatılmış. Ben de muz ağacının çiçeğini hiç görmemiştim, bu yaşımda bu gerçeği oğlumun kitabından öğrenmiş oldum.

Ormanda Oyun Serisinden Ne Yiyelim'in sayfalarını sizin için çevirdik.














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...