14 Şubat 2016 Pazar

Ce-e Binoo!




 Yazar: Dominique Jolin
 Çevirmen: Tuğçe Kamburoğlu
12 Sayfa, 13x15 cm,
 Mikado Yayınları



Ce-e Binoo, internetten aldığımız ilk kitaplardan biri. Ahmet Selim 6 aylıktı.Elleriyle objeleri kavrayıp incelemeyi severdi. O zamanlar büyük kitapları tutması zor olacağından onun minnak ellerine uygun boyutta bir kitap ararken dikkatimi çekmişti Binoo. Kapağı da basit çizgileriyle umut vadediyordu.

Kitap eve geldiğinde açıkçası biraz şaşırdım çünkü kitaptan farklı bir öykü ve her sayfasında renkli ve zengin çizimler bekliyordum.Ahmet Selim'in de pek ilgisini çekmeyeceğini düşünmüştüm.Yanılmışım. Zamanla öğrendim,bebeklerin sadece algılayabileceği basitlikteki şeyleri sevdiğini...



12 sayfalık kitapta, Binoo karakteri aşama aşama okuyucuyla "ce-e" oynuyor.Şöyle ki; ilk sayfada Binoo'nun sadece kafasını görüyoruz.Sonrakinde gözler, burun ve ağız ekleniyor,sonrakinde boyun kollar derken son sayfada Binoo tüm vücuduyla ortaya çıkıyor. Çizimler oldukça sade, karakter komik ve seçilen sözcükler ise basit tutulmuş.




Ahmet Selim bu kitabı çok sevdi, bize de defalarca okuttu. Minik boyutuyla taşımaya uygun olan kitabı bir yerlere giderken yanımızda götürdük; trafikte, misafirlikte bu kitapla oyalandık.Şimdi eskisi kadar ilgisini çekmiyor tabii ama yine de eline geçtiğinde sayfalarını çeviriyor ve inceliyor.

Ce-e Binoo'nun sayfalarını bu kez sizin için çevirdik.










2 yorum:

  1. Kızım 17 aylık ve ne zaman kitap araştırsam videolu kaynak eksikliğinden yakınırdım. En iyisi ben elimdekileri bloğa yazıp çekmekle başlayım demiştim ki blogunuzu keşfettim. Çok mutlu oldum. Kitaplarla ve çocuklarla ilgili işler çoğalsın. Umarım ben de bir fırsat yaratıp kitap yazıları yazmaya başlatabilirim. ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen o düşünceyle ortaya çıktı bu blog. Ben kaynak yokluğu çektim. bari bendekilerden faydalansın okur arkadaşlarım diyerekten:))Haydi sizi de sahalara bekliyoruz.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...