21 Şubat 2016 Pazar

Oyun Bahçesi - Bebek Dokun Öğren






Resimleyen: Fiona Land
Çeviri: Melike Hendek
10 sayfa
26x26
Pearson Yayınları

"Bebek Dokun Öğren- Oyun Bahçesi" okunmaktan/oynamaktan aşınmış, yırtılmış sonrasında tamir görmüş kitaplarımızdan biri. Böyle kitaplarımızı çok seviyorum; demek ki kitapla çok haşır neşir olmuşuz ve hakkını vermişiz diye... Kuzucuğumla, bilhassa o oturmaya başladıktan sonra elimizden pek düşürmemiştik bu kitabı.

İnternette bazı listeler olur ya, bebek için alınması gereken eşyalar vs gibi, işte öyle bir listede rastlamıştım Oyun Bahçesi'ne. Tanıtımında renkli resimler, farklı dokular gibi bildik açıklamaların yanında 360 derece açılabildiği yazıyordu.Tabii ki, siparişimiz gelmeden bunun ne demek olduğunu anlamayacak ve merakla bekleyecektim. Zaten düşünüyorum da; sanırım bazı kitapları, oyuncakları sadece Ahmet Selim'e değil, kendime de alıyorum.



Kitap, kabaca tarif etmek gerekirse 3 sahneden oluşuyor. Kitabı tutan kırmızı kurdeleyi çözdüğünüzde, ilk sahne olan dış-gündüz diyeyim, çıkıyor önünüze.Karşılıklı iki sayfanın yanında, bir de yere doğru açılan bir sayfa var; bu ve diğer sahnelerde. Burada, tren, denizaltı,uçak gibi taşıtları tanıyor bebek ve pofuduk bir buluta dokunuyor.



Turuncu ve kırmızı ağırlıklı çalışılmış ikinci sahnede bir evle ilgili ayrıntılara yer verilmiş.Bizim özellikle bakıp incelediğimiz sayfa bu oldu, Ahmet Selim emeklemeye çalışırken evin ortasındaki kocaman deliği keşfetmeye çalıştık. Kuzucuk yere karın üstü yatıyordu, ben kitabı yavaşça ondan uzaklaştırıyordum, emeklemesi hızlansın diye. Zaten bu kitabın amaçlarından biri de bu; bebeklerin hareket becerilerini geliştirmek.



Son sahne ise siyah-beyaz kontrastlığıyla daha çok minik bebeklere yönelik.Sevimli bir fil, balina, ve kedilerin süslediği sayfalarda duyusal çalışma olarak da farklı yüzeyler bulunuyor.Söylemeden geçemeyeceğim bir kedi-sever olarak en az Ahmet Selim kadar ben de bayıldım kedilerin kadife karınlarına dokunmayı.Kuzucuğum bu durumu sezmiş olmalı ki, kitabı şimdi eline aldığında benim elimi tutup dokundurtuyor kadifelere:)



Oyun Bahçesi, bence başta bahsettiğim listede olmayı haketmiş, bebeği zihinsel ve fiziksel anlamda geliştiren ve farklı tasarımıyla göz dolduran bir kitap. 0-2 yaş grubuna uygun olan bu kitapla 17. ayımızda eskisi kadar olmasa da hala oynuyoruz.



5 yorum:

  1. Açıklamalardaki 360 derece meraklandırıyordu beni. Gayet güzelmiş, hemen edinmeli 👍 Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğlenceli bir oyuncak kitap;)) Sevgiler..

      Sil
  3. Merhaba, oyun bahçesi kitabını hiç bir yerde bulamıyoruz, sizden 2.el satın almamız mümkün mü? 😅

    YanıtlaSil
  4. Merhaba. Ürünü ikinci el olarak almaya talibim, eğer yardımcı olursanız bizim bebeğimiz de faydalanmiş olsun hicbir yerden temin edemedim..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...