17 Ekim 2016 Pazartesi

En Güzeli Benim Evim





En Güzeli Benim Evim

Yazar: Janet Bingham
Çizer: Rosalind Beardshaw
24,5x27 cm, 32 sayfa
İş Bankası Kültür Yayınları

Bazen Ahmet Selim'in kolaycacık uykusu gelsin diye ona "uyku kitabı" diye adlandırılan kitaplardan alıyorum. Bunlardan kimini çok beğeniyor ve sık sık okutuyor; bakınız Ayıcıkların Uyku Vakti , Parlak Yıldız ve Uykucu Aslan . Hatta yanlış okursam veya atlarsam itiraz ediyor ve düzelttiriyor. Kimini ise pek sevmiyor ya da uykudan önce okunabilecek bir kitap olarak görmüyor.

En Güzeli Benim Evim ise çok ortada kalmış bir kitap bizim için. Ben çizimlerini ve öyküsünü çok beğeniyorum. Selimo'nun da biraz daha büyüyüp seveceğini umuyorum.




Minik bir tilki var, babasıyla beraber ormanda gezintiye çıkar ve ağaçtan gelen bir cik cik sesi duyarlar. Meğer İspinoz Hanım şarkı söyleyip yuva yapıyormuş.Yavru tilki babasının omuzlarında çalı çırpıdan yapılan bu yuvayı incelerken bir sincap görür, o da bahar temizliğine girişmiştir.Tilkicik babasına "haydi biz de ağacın tepesine yuva yapalım" der. Babası da ağaçların onlar için çok yüksek olduğunu söyler.




Daha sonra ise kelebeklerle oynarken onların yuvasını görür, otların arasında bir fare yuvası bulur, derenin kenarında koştururken balıkların suda yaşadığını öğrenir ama hiç biri yaşamak için tilkilere uygun değildir.




Köstebek ve tavşan yuvalarında da yaşamayacağını farkeden yavru tilki en sonunda babasıyla beraber kendilerine yeni bir yuva kazarlar. İşlerini bitirdiklerinde akşam olmuştur. Minik Tilki yeni evlerinin yüksek bir ağacın tepesinde veya dikenli bir çalının içinde olmamasından dolayı çok hoşnuttur. Gece olur, Baba oğul çok mutludurlar. Evleri bütün evlerin en güzelidir, çünkü onların evleridir.




En Güzeli Benim Evim, çok aydınlık ve ışıl ışıl bir kitap. Ancak bildiğimiz uyku kitaplarından farklı. Hani o kitaplarda öyküde gece olur, uyku rutinlerinden bahsedilir; bu kitapta ise öykünün sonunda gece oluyor ancak. Yine de çocuklara çok şey katacağını düşünüyorum. Mesela mevsimler,doğa ve hangi hayvan nerede yaşar ( Parlak Yıldız 'daki gibi) gibi konular hakkında bazı fikirler veriyor.





Okurken peki anne tilki nerede, yuvayı dişi kuş yapmıyor muydu sorusunu sormaktan kendimi alamadığım bu tatlı kitabı 3 yaş üzeri minik arkadaşlarımıza öneriyoruz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...