15 Haziran 2016 Çarşamba

Georgie Birkett Röportajımız


Bugün blogumuzda konuğumuz İngiliz çocuk kitapları yazarı ve çizer Georgie Birkett. Ülkemizde "Paylaşıyorum, Artık Kendim Yetiştirebilirim ve Ayıcıklar Piknikte" adlı kitaplarıyla tanınıyor. Bizim en sevdiğimiz ve faydalandığımız kitabı "Ayıcıkların Uyku Vakti"nden ise şurada basetmiştik. Uyku rutinini çok tatlı bir dille ve neşeli çizimlerle anlatan Georgie Birkett yeni bir kitap üstünde çalıştığı halde bizi kırmadı ve röportaj teklifimizi kabul ederek sorularımızı yanıtladı. Ayrıca bize yeni çalışmasından bir örnek de gönderdi.





Öncelikle Röportaj talebimi kabul ettiğiniz için çok teşekkür ederim. Kendimi çok şanslı ve mutlu hissediyorum. Türkiyeli okur-yazarlar için biraz kendinizden bahseder misiniz?

Eşim ve iki oğlumla İngiltere'nin güneyinde bir küçük kasabada yaşıyorum. Resim çizmeyi ve boyamayı hep sevdim.

Çocuk kitapları yazıp resimlemeye nasıl ve ne zaman başladınız?

İlk resimli ve yazılı kitabım olan “Üzgün Kelebek” i yazdığımda 8 yaşındaydım. Üniversitede Resim Bölümünden mezun olduğumdan beri önce çocuk kitapları çizmeye başladım, zamanla kendi kitaplarımı yazdım.





İlham kaynaklarınız nelerdir? Nerelerden fikir alıyorsunuz?
Fikirlerim genellikle kendi çocuklarımdan bazen de kendi çocukluk anılarımdan gelir, aslında ben hala kalbimde bir çocuğum.

Nerede yazıyorsunuz? Çocuklarınıza bakarken aynı zamanda çalışmak zor mu?
Yarı zamanlı çalışıyorum, yanımda fikirleri ve resimleri not edecek bir defterim olduğu sürece her yerde çalışıyorum. Çocuklarla çalışmaya zaman bulmak kesinlikle daha zor ama işte idare ediyorum.


Ailenizden biraz bahseder misiniz ?
Eşim açık yeşil alanlarla ilgili bir yerde müdür olarak çalışıyor, banjo piyano ve gitar çalar. Oğullarım 2 ve 5 yaşlarındalar, çok hareketliler ve sürekli ayaktayım! Büyükbabam çok meşhur oldukları dönem olan 1950’lerde Ladybird (Uğurböceği) Çocuk Kitapları'nın yöneticisiydi, sanırım bir çocuk olarak üzerimde büyük bir etkisi oldu.
  
Kitaplarınız hayatınızdan izler taşıyor mu?
Eminim taşıyor, olmaması imkansız!


Şimdi “Ayıcıkların Uyku Vakti”  (Teddy Bedtime) ve “Ayıcıklar Piknikte” (Teddy Picnic) hakkında konuşalım. Ülkemizde çok tanınıyorlar. Bu kitaplar için nereden ilham aldınız?
Yatak zamanı rutininin sadeliğini, huzurunu ve eğlencesini seviyorum. Yıllar önce küçük komik ayıcıklar çizerek başladım. Bir kere piknikte bir ayıcık çizmiştim. Son yıllarda bu iki kitapta sanki her şey yerli yerine oturdu.


Peki, çocuklarınız en çok hangi kitaplarınızı seviyor? Onlara kendi kitaplarınızı okumak nasıl hissettiriyor?
22 aylık olan oğlum Ayıcıkların Uyku Vakti ve 'Bu Benim Burnum mu?' (yüzümüzle ilgili basit bir kitap) kitaplarını seviyor. Aslında sanki bütün kitaplarımı seviyorlar! 'Paylaşıyorum' (Share) ise büyük olanın en sevdiği.


Ödüllü bir yazar olarak siz ne tür çocuk kitaplarından hoşlanıyorsunuz? Favori kitap ve yazarınız var mı?
Beni hep güzel resimlenmis olanları çeker. Julia Donaldson ve Axel Scheffler'ı beğenirim.

Kendi kitaplarınız arasında favoriniz hangisi?

Sanırım 'Bu Benim Burnum mu?' veya 'Paylaşıyorum!'




Üstteki resim Georgie Birkett’in “Şimdi Büyüğüm” (I'm Big Now) adlı son resimli kitabından bir çizim. Bu kitap yeni bir erkek kardeşi olan küçük bir kızın hikayesi, artık kendisinin bebek olmaması ile ilgili düşüncelerini anlatıyor. Ocak 2017 de basılacak.


Dilini bilmediğiniz bambaşka bir ülkelerdeki çocukları gülümsetiyor ve onların gelişimine katkıda bulunuyorsunuz. Bu size ne hissettiriyor?
Bu harika bir düşünce! Ödüllerin en büyüğü, kitaplarımın tüm dünyada sevildiğini görmek, bu o kadar güzel ki…


Türkiye'li çocuklara bir mesajınız var mı?

Kitaplarımı sevdiğiniz için çok teşekkürler, ve mutlu olun.


Çeviri için sevgili Berrin Eralp’e çok teşekkür ederiz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...