2 Haziran 2016 Perşembe

Meraklı Minik - Haziran Sayısı




Meraklı Minik Haziran Sayısı bayimize geç geldi. Ay bitmeden gelirdi yeni sayı oysa ki. Ben de meraklı bir büyük olarak gelip gidip sordum. En sonunda bulduğumda ise çok şaşırdım, hani Haziran ya; daha yaza uygun bir tema bekliyordum.

Meğer ki, kapağından sevimli bir mandanın bize gülümsediği derginin başlığı; "Benim Adım Manda"ymış. Mandanın kaymağına ve yoğurduna bayılan biri olarak baktık derginin içindekilere...



Ahmet Selim'le bizim dergide en sevdiğimiz yer genelde ilk sayfalar oluyor. Buradaki sade ve basit çizimlere bayılıyoruz. Bu kez elbette "Mandaları Gördün mü?" başlığıyla yayınlanan bu sayfalarda mandaların sığırlardan görünüş olarak farkları anlatılıyor. Hemen peşinden de manda ve sığırın yavruları gösteriliyor.




Altıcı sayfada da "Mandalar Otlağa Gidiyor" başlığında bir otlağın çeşitli yerlerindeki mandalar çizilmiş; burada çok detay olması ise çok güzel. En çok bu sayfada vakit geçirdik diyebilirim. Traktör, tarlalar, suda yatan mandalar... hepsinden bahsettik.




Bir sonraki sayfada ise gerçek resimlerle "Sütünden Yararlandığımız Hayvanlar" gösterilmiş. Burası çocukların mandayı koyun, inek, keçi gibi hayvanlardan ayırt edebilmesi için çok güzel düşünülmüş. Tabi bizim oğlan farklarını ne kadar anladı, orası muğlak:)




Yine gerçek resimlerin olduğu "Mandanın Yakın Arkadaşı Sığır Balıkçılı" başlığındaki sayfalardaki bilgiler ise benim de ilgimi çekti. Sığır balıkçılları böcek yiyormuş ve mandalar farkında olmadan bunlara böcek yakalamaları için yardım ediyorlarmış. Mandalar yürürken kaçışan böcekleri balıkçıllar yakalayıveriyormuş. Ne güzel değil mi, 20 aylık oğlunuza okuduğunuz dergiden kendiniz de birşeyler öğreniyorsunuz. Yaşasın:) Tıpkı mandalar gibi gergedanlar, koyunlar ve filler de sığır balıkçıllarının yakın arakadaşıymış.




İlerleyen sayfalarda boynuzlu hayvan fotoğraflarına rastlıyoruz. Farklı hayvanların değişik boynuzları gösterilmiş. Ben burayı da çok sevdim ama Ahmet Selim pek ilgilenmedi. Dişi geyikle erkek geyiği şimdilik boynuzlarının farkı ne bilmek istemiyor besbelli.





Bizim yavrunun incelemekten çok hoşlandığı "Küçük Eller İşbaşında" sayfalarındaki çocukları ve boynuzlarını tek tek inceledikten sonra, kitap önerisi bölümünü de ilgiyle okuduk. Ve geldik eklere; her sayının vazgeçilmezi eşleme oyununda boynuzlu hayvan fotoğraflarının olduğu kartlar mevcut. Çıkartmalar ise dergideki bazı sayfalara yapıştırılarak bir etkinlik yapılıyor.




"Çiftlikteki İşler" oyununda oyuncular verilen kartlar yardımıyla çiftlikteki işlere yardım ediyorlar. Bu oyun bizim için erken olduğundan daha öncekiler gibi bunu da saklayacağız. Ama yarın yapıp oynayacağımız Manda maskesinden Ahmet Selim'in çok hoşlanacağını düşünüyorum. İyi okumalar.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...