13 Haziran 2016 Pazartesi

Küçük Traktör - Kur Beni




Küçük Traktör - Kur Beni

21x21 cm.
10 sayfa
Pena Yayınları

Hobi olarak internet kitapçılarını gezerim. Bakarım yeni bir şey var mı, ilgimizi çekecek değişik bir kitap var mı diye. Pena Yayınları'ndan tarafından 2013'te basılmış olan Küçük Traktör - Kur Beni'ye de bu serbest gezinme zamanlarında rastladım. Tanıtım yazısına göre birlikte gelen minik oyuncağıyla çok eğlenceli dakikalar vadediyordu.

Kitap geldiğinde tombik cüssesiyle epey uzun bir hikaye okuyacağımızı sandık ilk başta. Ama hemen kapağı açar açmaz gerçeği kavradık. Kitap yabancıların "Board Book" dediği türde yani çok kalın kağıt ya da daha doğrusu kalın mukavva sayfalara sahipti. Hatta Ahmet Selim bu kadar kalın sayfalara alışık olmadığı için ısrarla sayfaların arasını açmaya çalışıyordu. Kitabı bu kadar kalın yapan diğer bir etken ise traktörün gezdiği pistti.





Küçük Traktör' ü şöyle anlatabiliriz; temel olarak ikiye ayrılıyor. Bir yanda sayfalar, diğer yanda katlanmış bir pist var. Öyküsünde küçük bir traktör var, sabah erkenden kalkıyor çünkü yapacak çok işi var. Önce koyun ve ineklere saman götürüyor. Ardından tarlaya girip toprağı sürüyor, tohumları ekiyor. Üstlerini toprakla kapatıyor. En sonunda da çiftliğe dönüyor. Vakit geç olmuş. O da bir güzel yıkanıp yatıyor. Böylece traktörün bir gün boyunca neler yaptığını neşeli çizimler eşliğinde öğrenmiş oluyoruz.




Ve geldik, eğlenceli tarafa. Kitabın sağ tarafını yazılı komutlara mutlaka uyarak açıyoruz. Karşımıza bir çiftlik çıkıyor. Üstte soldaki plastik garajından çıkardığımız  küçük traktörü kurup piste bırakıyoruz. Traktör de pıt pıt hat üstünde gidiyor. Siz de yavrunuzla beraber izleyip bir daha bir daha nidalarıyla tekrar tekrar kuruyorsunuz.




Biz kitabı genel olarak sevdik. Bir kere fikir çok hoşumuza gitti. Hem oyuncak hem kitap olan şeylere ailece bayılırız. Gerçek bir oyun imkanı olduğu için sayfaları hiç okumadan sadece traktörle oynadığımız bile oldu. Bu anlamda kitapla pek arası olmayan çocuklara bile kendini sevdirecek bir kitap olduğunu düşünüyorum.




Küçük Traktör'ün artı yanı sayfaların ve pistin çok kalın olmasıysa - çünkü bu şekilde hemen yıpranmıyor, çokça açıp kapamanıza rağmen - eksisi de o plastik garajdır. Öncelikle açması çok güç, eğer açıyorsanız da oynadıktan sonra traktörü tekrar içine koymak da zor. Bizim garajımız zorlanmadan dolayı yerinden koptu ve maalesef  koparken altındaki bölüm de soyuldu. Tavsiyem orayı fazla zorlamayın, traktörü başka bir yerde saklasanız da olur bence.




Pena Yayınları, Kur Beni başlığı altında başka kitaplar da yayınlamış; Küçük Yarış Arabası ve Küçük İtfaiye Arabası. Geçenlerde D&R'da gezerken diğer kitapları da inceledim. Onlar da en az traktör kadar eğlenceli görünüyordu. Almak isteyenlere şiddetle tavsiyem, fiyat olarak mutlaka internet kitapçılarına bakmaları. Hatta şimdilerde Hepsi Burada'da bir kampanya var, yüzde 40 indirimle almanız mümkün. Linkini de şuraya koyalım.




Kitap küçük parçalar içerdiğinden - traktörün parçalarını kastediyor olmalılar-  3 yaş üstüne tavsiye ediliyor ama bence 1 yaşından sonra da rahatlıkla oynanır veya okunur.
Küçük Traktör - Kur Beni'nin sayfalarını sizin için çevirdik, sonra da traktörü gezdirdik.











5 yorum:

  1. Blogunuz benim icin cok faydali oldu ozellikle videolar.kitaplari internetten alirken kac sayfa sayfalarinin kalinligi gibi seyleri ogrenemiyoruz.yazilariniz sayesinde kararsizliktan kurtuluyorum.teşekürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle yorumlar beni çok mutlu ediyor. Çok teşekkür ederiz. Minik arkadaşımıza sevgiler...

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. Blogunuz benim icin cok faydali oldu ozellikle videolar.kitaplari internetten alirken kac sayfa sayfalarinin kalinligi gibi seyleri ogrenemiyoruz.yazilariniz sayesinde kararsizliktan kurtuluyorum.teşekürler

    YanıtlaSil
  3. Merhaba bu kitabı almayı istiyorum fakat baskısı yok bulamıyorum siz satmayı düşünür müsünüz acaba

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...