20 Eylül 2016 Salı

Bu Kitap Benim Köpeğimi Yedi





Bu Kitap Benim Köpeğimi Yedi

Yazar: Richard Byrne
25x25 cm, 32 sayfa
Uçan Fil Yayınları

Bu Kitap Benim Köpeğimi Yedi adlı kitabın tanıtım yazısı bana oldukça ilgi çekici gelmişti. "Bu yaramaz kitaba kimin sözünü dinlemesi gerektiğini anlatacak iyi bir okuyucu aranıyor. Lütfen yardım edin." Bazı sorular oluştu kafamda hemen; kitap niye yaramaz, okuyucunun katkısı ne olacak acaba diye.




Kitap görünüm olarak bildiğimiz kitap formunda. Ancak okuyucuya farklı bir okuma deneyimi sunuyor. Nasıl mı? Sayfalar arasında köpekler, çocuklar kayboluyor, okuyucuya mektup geliyor, kitap sallanıyor ve daha neler neler... Kitapta neler olup bittiğini anlamak için iyisi mi gelin en baştan başlayalım.






Kahramanımız Bella kocaman köpeğini kitabın sayfaları arasında dolaşmaya çıkarıyor.



Ama birden çok garip bir şey oluyor ve köpek Bella'nın peşinden geleceği yerde ortadan kayboluyor. Sonra Bella'nın arkadaşı Ben çıkıyor sahneye; Bella ona durumu anlatıyor fakat Ben de ortadan kayboluyor.




O sırada bir köpek kurtarma ekibi geliyor, o da ortadan kayboluyor. Arkasından gelen itfaiye ile polis arabası da sayfada yok olunca Bella bu işi kendisi halletmeye karar veriyor ve elbette o da birden görünmez oluyor. Buraya kadar kitabı biz Ahmet Selim'le her defasında çok şaşırarak hatta bazen hayretimizi abartarak okuduk.




Derken sayfalar arasında kaybolmuş olan Bella'dan bir not çıkıyor ortaya; Bella okuyucudan kendilerine yardım etmesini ve bunun için de kitabı yan çevirip sallamasını istiyor. İşte kitabın en eğlenceli yeri; biz burada kitabı sallamaya başlıyoruz. Sonrasında da tek tek bütün kaybolanları kurtarıyoruz.




Son bir sallayışta Bella'yı ve köpeğini de kurtardıktan sonra her şey hemen hemen normale dönerken Bella'dan bir teşekkür mektubu alıyoruz.

Alışılageldik unsurlardan sevimli ve neşeli uslubuyla alabildiğine uzaklaşan bu kitap her okumamızda ayrı bir eğlence sunuyor bize. Kitabı ilk bir kaç okumada sallama, sayfa çevirme gibi işleri ben yapmış olsam da Ahmet Selim şimdilerde kitabı  kendi eline alıyor, hatta resimler o kadar yalın ki kitabı kendi seslendiriyor ve elbette kendisi yan çevirip sallıyor. Sevdiği bir oyuncağı gibi benimsedi kitabı.

Geçenlerde bir başka kitabını okurken yan kahramanlardan biri sayfada gözükmeyince bana onu sordu. Bir balıktı aradığı. "Balık bu sayfada yokmuş" deyince o kitabı da yan çevirip sallamaya başladı. O kadar sevmiş yani köpekli kitabını.




2 yaş civarı minik okurlara dolu dolu eğlence vaat eden kitap, biraz daha büyükler içinse bir fikir jimnastiği, ebeveynle beraber düşünme fırsatı oluşturabilir. Acaba köpek nereye gitti? Orada ne yaptılar? Mektup nasıl geldi, gibi.

Bu tarz sıra dışı kitapların artmasını dilerken 2. doğum günün henüz kutladığımız Ahmet Selim'le bu sabah "Bu Kitap Benim Köpeğimi Yedi" adlı kitabımızı bakın nasıl okuduk.




Son Söz: Uçan Fil Yayınları'nın Facebook'ta çok güzel bir sayfası var. Şuradan inceleyebilirsiniz.
Bu kitabı ve diğer başka eğlenceli kitapları da ilk orada gördüm. Yayıneviyle tanışmamız biraz geç olsa da bundan sonra kitaplarını severek okuyacağımıza eminim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...