14 Kasım 2016 Pazartesi

Fırtınalı Gece

Bugün blogumuzda bir konuk ağırlıyoruz; çocuklarına sonsuz şefkat ve sevgiyle bağlı olan tatlı arkadaşım Kübra Daldaban Karakurt. Kübra'nın Rüzgar ve Yaman adında iki oğlu var. Sohbet ederken söz  ne zaman çocuklarına gelse gözleri parlar ve büyük bir iştahla onlardan bahseder. Bugün ise bize kendinden de izler bulduğu bir kitaptan söz ediyor; Fırtınalı Gece...





En son ne okudun diye sorduklarında artık şöyle cevap veriyorum. Tilki  piknikte , Tavuklar karanlıkta neden göremez, Kamyonlar, dinozorlar gibi  diye sürüp gidiyor…Yaşasın Artık vinçler benden sorulur… Bu algı ve bilgi değişimin sebebi ise Tabi ki Bahtiyar Rüzgar...

Doğdugu günden itibaren ona kitap okuyorum…….(Uykusuzluktan yorgun düşmediğim zamanlarda) İlk zamanlarda ben seçtim kitapları daha sonra birlikte seçtik , bazende önerilere göre şeçimler yaptık bu konuda Şölen teyzemiz bize çokkk yardımcı oldu…

Hayatımızda iki yayınevinin yeri başka İş Bankası Yayınları ve Tübitak Yayınları….Tübitak yayınlarının iki kitabını o kadar çok okudum ki sayısını ben bile onuttum ….ben diyeyim yüz siz diyin bin…Erkek çocuklarının vazgeçilmezi; 



                                          ve




Biliyorum bu blogta çocuklar için kitap tanıtılıyor ama ben bu sefer annelerin duygularına hitap eden bir kitap tanıtmak istiyorum “Fırtınalı Gece” Galiba bazı kitapları ben rüzgardan fazla seviyorum…

“Fırtınalı Gece”nin bazı resimleri ve cümleleri  beni o kadar etkiledi ki...Bir annenin çocuğunu koruma duygusu öylesine güzel ifade edilmiş ve o harika resimler; o resimlere her  baktığınızda  anne çocuk arasında ki bağı sizde hissedip görebilirsiniz.

Oğluma her kitap okuduğumda nedense zihnimde bir müzik beliriyor. Bence bu kitap bu müzik eşliğinde okunmalı! Kitaplarımızın ve çocuklarımızın en sonunda hep  ama hep gülümsemesi dileği ile...





Fırtınalı Gece

Yazar: Debi Gliori
Çevirmen: Ali Berktay
27,5x24,5 cm, 28 sayfa
İş Bankası Kültür Yayınları






Yavrucuğum sarın yorganına , söndür ışığını
Geldi arttık iyi geceler deme zamanı
Gömül gecenin koynuna , bırak kendini uykunun kollarına
Merak etme, anneciğinin gözü her an üstünde , sakın korkma,,




Sonra isterse homurdansın kabarsın okyanuslar
isterse koşturup dursun gökte kapkara bulutlar
Sımsıkı sarıp kollarımla, saklayacağım seni kucağımda
Merak etme tatlım en korkunç fırtına bile dokunamaz sana




isterse on binlerce yağmur yağsın
isterse sokaklardan seller aksın
Üzülme, küçük bir tekne yaparız kendimize
Yelken açarız , güneşli  bir sahile




Kitapta bunun  gibi bir çok metin ve resim var.. Ben bu kitabı hediye etmeyi çok seviyorum ama çocuklara değil

ANNELERE…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...