14 Şubat 2016 Pazar

Rengarenk - Mutlu Bebek Kitaplığı





 Mutlu Bebek Kitaplığı,  32 Sayfa, 17x17 cm. Yeşil Dinozor Kitabevi




Yeşil Dinozor Kitabevi'ni ilk defa Tüyap Kitap Fuarı'nda gezerken gördüm."Ne alayım, ne alayım, Ahmet Selim'in ilgisini ne çeker acaba" düşüncesiyle  dolaşıp dururken rastladım standlarına. Güleryüzlü sahibesi hemen anlatmaya başladı kitaplarını. Kitapların bebekler ve çocuklar için çok ilgi çekici olduğunu ve boyalarda toksik madde kullanılmadığını söyledi... Haydaaaa... Bir de buna mı dikkat edecektim şimdi? Annelerin düşünmesi gereken ne çok şey vardı. "Biliyorsunuz, dedi, en çok mavi kullanılır kitaplarda ama en sağlıksız olanı da odur" Yooo, bilmiyordum. Ama bundan sonra dikkat ederdim. Sahiden de "sağlığa zararsız" ibaresi taşıyan bütün kitaplar gözümde daha bir kıymetli oldu sonradan.

Oracıkta bir kaç kitap seçtim. Bunlardan biri Yeşil Dinozor'un Mutlu Bebek Kitaplığı serisine ait "Rengarenk" adını taşıyan kare bir kitap. Mama sandalyesinin masasına koyduğunuzda sağa sola sarkmayan derli toplu, renkli bir kitap.





32 sayfalık kitabın her sayfasında neşeli ve sade çizimlerle bir renk grubu yer alıyor.Nesneler, hayvanlar, eşyalar gibi illüstrasyonlar var ve bu şekilde çocukların renkleri öğrenmeleri amaçlanmış.Ayrıca bazı bir kaç sayfada birçok rengi barındıran resimler var ve burada bazı sorular sorulmuş, neyin ne renk olduğu gibi.

Bence kitabın en büyük artısı renklerin capcanlı olması.Ayrıca sert karton kapağı var ve sayfaları da parlak kuşe ve kalın, hemen yırtılmayacak cinsten.



Biz Ahmet Selim'e şimdilik renkleri tek tek göstermiyoruz. Bir nesneyi gösterirken sadece yeşil demiyoruz mesela. Kitabı da okurken renklerle beraber objelerin de isimlerini söylüyoruz, Yeşil kurbağa, kırmızı ayakkabı gibi. Bu şekilde ele alınırsa kitabın  çok faydalı olduğunu düşünüyorum.
Bebek, hiçbir şey anlamasa bile renklerine bakar, hayal kurar.

Fuar sırasında, Yeşil Dinozor'dan seçtiğim ve yine severek okuduğumuz, resimlerini incelediğimiz "Düt Düüüttt" ve "Uçmaktan Korkan Uğur Böceği" bir başka yazının konusu olsun.

Şimdi Rengarenk'in sayfalarını sizin için çevirelim.







4 yorum:

  1. Merhaba ne kadar guzel bir blog
    Emeginize saglik. Oglum icin tavsiye ettiginiz kitaplari alacagim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz, hem beğenip hem yorum bıraktığınız için. Her zaman ziyaretinizi bekleriz:))

      Sil
  2. Merhabalar, bloğunuz cok güzel. En bastan itibaren incelemeye basladim. 4.5 aylik kizim icin internetten bikac siparis verdim.henuz gelmedi. Yalnz ben hangi kitap kac aydan sonra uygundur onları da ogrenmek istiyorum. Mesela bu kitabi soylediginiz sekilde yesil kurbaga gibi okumak kac ay icin uygundur? Suan kizimin ilgisini cekmez sanirim. Ilk 4-8 ay icin onerebileceginiz kitallar nelerdir mesela? Simdiden tesekkur ederim cevaniniz icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çok teşekkür ederiz. Kzınızın ilgisini bu sıralar rahatlıkla dokunabileceği yumuşak kitaplar çeker bence. Özellikle hışırtılı ve ses çıkaran bez kitapları tavsiye edebilirim. Farklı duyulara hitap eden bu kitaplar Galt veya Rossman'da bulunuyor. Daha sonra ise Dokun Hisset tarzı kitaplar ilgisini çekecektir. Pearson'da var mesela. Blogumuzdaki Gelişim Uzmanı Özge Selçuk Bozkurt röportajımızı okudunuz mu? Orada da çok güzel bilgiler mevcut. Sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...