13 Mart 2016 Pazar

Benim Minik Kırmızı Balığım








Yazar ve Çizer: Ferit Avcı
22x22 cm,
30 sayfa
Tudem Yayınları

Yaşadığımız semt olan Ortaköy'de ne yazık ki güzel bir kitapçı yok. Bırakın çocukları, yetişkinler için kitap satan düzgün bir yer bulamazsınız ne yazık ki. Büyük bir kitapçı için gideceğiniz yer bellidir. Ya Beşiktaş ya Akmerkez. Ama bazen de boya almak için girdiğiniz bir kırtasiyede kenara köşeye atılmış güzel çocuk kitapları bulursunuz. Benim Minik Kırmızı Balığım'la karşılaşmamız da böyle oldu.
Kapısının önünde bavul da satan bir kırtasiyede Ahmet Selim kangurusunda sağa sola bakınıp etrafta gördüğü şeyleri ıh-ıhhh diye bağırıp isterken büyük çocuk kitapları arasında buldum bu kitabı. Mekan dardı, havasızdı, artık yorulmuştum ve içine fazla bakmadan kapağını beğenip aldık. Zaten kuzucuk kitabı eline aldı ve eve gidene kadar da kendi taşıdı. Ya da ben her ikisini taşıdım:))




Eve gelince durur muyuz hiç, başladık okumaya. Kitabın anlatıcısı bir kedicik, o da kırmızı.Ahmet Selim buna bayıldı. Nennniiii diye sevindi.Sonra devam ettik; bir gün babacık eve elinde bir kırmızı bir balıkla gelir, onu anneciğin verdiği bir kavanoza koyarlar, ismi de minik olur. Sabah, Minik'in kavanoza sığmadığını görürler, daha büyük kavanoza koyarlar, sabah bakarlar ki, o kavanoz da küçük kalmış.Sonra en büyük kavanoza, sonra banyo küvetine derken yüzme havuzuna koydukları halde minik her geçen gün büyümeye devam eder. Artık bu durumda babacık Minik'i denize götürmeyi teklif eder, arkası su dolu bir kamyonla az gidip uz giderler. Sonunda denize varıp- zor olsa da ayrılmak- Minik'i denize bırakırlar. Minik denizin içinde yine de miniktir ama özgür ve mutludur.




Ahmet Selim'e bu hikayeyi okumak ilk defasından itibaren çok kolay oldu. Sonuna kadar sabretmez çoğunlukla.Tabii, bunda kitapta bir balıktan bahsedilmesinin çok etkisi var çünkü kuzucuk bir balık hastası. Evde balıklarla ilgili neler var bir bilseniz.Yapbozlar, stickerlar, balıklı kitaplar...Hepsine de kendinden emin bir şekilde bagı-bagı diyor çocuğum:))




Ayrıca, yazarın kendi çizdiği resimler de öyküyü çok güzel anlatıyor.Bu resimlere bakıp detay detay gördüğüm her şeyi anlattım Ahmet Selim'e. Öyle ki, kitaptaki çocuğun yerde duran oyuncaklarını bile konuştuk.Büyük, daha büyük, en büyük ne demek olabilir, ondan bahsettik. Kırmızı renk bilgimizi biraz daha pekiştirdik.




Kitabın son sayfasına bir çerçeve yapılmış, çocuğunuzun fotoğrafını buraya yapıştırın notuyla. Altında ise şöyle yazıyor; "Ben de büyüyüp okyanuslara açılacağım. Tıpkı minik, kırmızı balık gibi..."  Umarım, bu yazı da kitabı okuyan miniklere kılavuz olur.




Benim Minik Kırmızı Balığım, ödüllü bir kitap. 2007 Tudem Edebiyat Ödüllleri Resimli Kitap Yarışmasında mansiyona değer bulunmuş.Yazar Ferit Avcı daha önce de 1996'da Kültür Bakanlığı'nın açtığı çocuk kitapları yarışmasında birincilik ödülünü kazanmış. Çocuk dergilerinde yazar,çizer ve yönetici olarak görev almış ve sonra hepimizin hayalini gerçekleştirip İstanbul'u bırakarak Fethiye'ye yerleşmiş.Bunu da belirtmeden geçmeyeyim istedim.

Balıklara olan özel ilgisinin yanında kafasında kamyon şoförüyle de bir bağ kuran ve bu kim diye bize yüzlerce kez soran  Ahmet Selim'in durup durup bize okuttuğu Benim Minik Kırmızı Balığım'ın sayfalarını sizin için çevirdik.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...