19 Mayıs 2016 Perşembe

Pisi Kedi'nin Sayma Macerası




Pisi Kedi'nin Sayma Macerası

Yazan ve Resimleyen: Lara Jones
Çeviren: Nevin Avan Özdemir
8 sayfa
25,5 x 25,5 cm
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları


Bebek ve çocuk dünyasına yakınlarda giriş yapmış biri olarak bazı karakterleri yeni öğreniyorum. İş Bankası Kültür Yayınları'nın Beşiktaş'taki dükkanında hayran hayran kitaplara bakarken Pisi Kedi'yle tanıştım. Farklı boylarda resimli hikaye kitapları vardı. Kulaklı, kanatlı bir kitap aradığımı söyleyince oradaki zarif ve ilgili görevli de bana oğlumun yaşına uygun olarak Pisi Kedi'nin Sayma Macerasını önerdi.

Daha sonra öğrendim ki, Pisi Kedi'nin çizgi filmi de varmış meğer. Henüz izlemedik ama zamanı gelince onu da keyifle izleriz gibi geliyor bana. Kitabı ben çok beğendiğim için heyecanla Ahmet Selim'e gösterdiğimde elinden bırakmayacak, birlikte uyumak isteyecek filan sandım. Fakat heyhat! Kitabın doğru dürüst yüzüne bakılmadı, zarif eşim teselli etti beni; "üzülme biliyorsun sonradan çok seviyor" diye.





Az yazı bol resim içeren bu büyük kitap; ilk sayfasında yolculuğa çıkan Pisi Kedi ve arkadaşları karşılıyor bizi. Farklı araçlara binmiş dostlar mutlu mesut bir şekilde yollara düşerken sayfanın alt köşelerinde daireler içine yazılmış yönergeleri okuyoruz; " 1 uçağı say, 2 kuşu say! " Peki uçak nerede? Bulut şeklinde yapılmış kulakçığın altında... Kaldırıp hemen sayıyoruz parmaklarımızla.  Bir sürpriz daha var bu sayfada; güneş aslında bir açık bir pencere, diğer sayfanın sarı rengini görüyoruz bu pencerede.

Bu şekilde kitap sayı saymanın yanında kulakçıklar yardımıyla  çocukların el göz koordinasyonunun gelişmesine katkıda bulunurken pencereler de neden sonuç bağlantısı kurmalarına yardım ediyor.




Ahmet Selim, bu kitapla tanıştığında bir yaş civarındaydı. İlk başlarda çok ilgisini çekmemiş olsa da sonraki zamanlarda kitabı kendi getirip okutmaya başladı. Önce ona sayfalarda ne olup bittiğini anlattım, parmaklarımızı resimlerin üstünde gezdirerek hayvanların, objelerin isimlerini söyledik. Bu sırada kulakçıkları kaldırıp altındakileri inceledik. Daha sonra ise kelebekleri, böcekleri saymaya başladık, kitabın amacına uygun olarak. Şimdilerde de kuzucuk saymayı öğrendiği için artık kendisi sayıyor ve tabii ki kitaptan daha çok keyif alıyor.




Pisi Kedi'nin Sayma Macerası büyük boyutu, renkli karakterleri, canlı çizimleri ve kulakçık, pencereler gibi sürprizleriyle gayet  göz alıcı ve eğlenceli bir kitap. 1 yaş üstüne uygun duran kitap az yazı bol resimle sanırım iki - iki buçuk yaş üstüne hafif kalacaktır. Evdeki İş Bankası Kültür Yayınlarından çıkan bütün kitaplar gibi baş köşemizde duran Pisi Kedi'nin sayfalarını sizler için çevirdik.





Daha önce blogumuzda yer verdiğimiz bir başka İş Bankası Kültür Yayınları Kitabı olan Hareketli Şehir'i buradan okuyabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...