23 Mayıs 2016 Pazartesi

Uçmaktan Korkan Uğur Böceği




Uçmaktan Korkan Uğur Böceği

Yazar: Gönül Simpson
Çizer: Rıza Türker
23x27 cm , 24 sayfa
Yeşil Dinozor Yayınları


Yeşil Dinozor sadece çocuklar için kitap yayımlayan bir kuruluş. Daha önce yayınevinin Mutlu Bebek Kitaplığı serisinden çıkan "Rengarenk" adlı kitabı anlattığımız şuradaki yazımızda Yeşil Dinozor'a ilk kez Tüyap kitap fuarında rastladığımı anlatmıştım. Ki o sıralar çocuk kitaplarına ilgimin arttığı dönemlere denk gelir. Hani yıllarca edebi kitaplar okuyup haydi şimdi oğlum da kitapları sevsin diye düşündüğüm dönemler... Ben şimdilik yola okur olarak devam ediyorum ama Gönül Simpson ikiz oğulları doğduktan sonra medikal yayıncılıktan çocuk kitabı yayıncılığına geçiş yapmış. Üstüne bir de kendi de resimli öyküler yazmaya başlamış.

Bizim fuardan aldığımız "Uçmaktan Korkan Uğur Böceği" adlı kitabı da Gönül Simpson kendi yazmış. Aslen biyoloji eğitimi almış, yine de yayıncılık yapmış. Hepsi aşktan kanımca, okuma aşkından.






Dışarı çıkarken her ne kadar küçük boy kitapları tercih etsek de evde okumak için favorimiz büyük boy kitaplar, az yazılı, büyük resimli kitaplar. Ahmet Selim'in 20 ayını bitirdiği bugünlerde bu tür hikaye kitaplarına geçiş yapmaya çalışıyoruz. İstiyorum ki ben okurken resimlerine baksın ve dinlesin. Fıtrattan mı yoksa zamanı mı gelmedi bilmem; henüz bir iki kitap haricinde hiçbirinin tamamını okuyamadık. Ama bu kitapta gayretliyiz.




Bir tane yavru uğur böceği var. Uçma zamanı gelmiş. Ama o çok tedirgin; ya uçamazsa? Biraz cesaret lazım ona. Önce karınca arkadaşına gidiyor. "Ben böyle iyiyim, her yere yürüyerek de gidebilirm diyor, karınca da ona "Toprak kokusu çok güzel ama ben uçabilsem hiç durmazdım diye karşılık veriyor. Salyongoz, kurbağa ve tırtıla da derdini anlatıp onlardan da cesaretlendirici sözler duyuyor. En sonda ise bilge kaplumbağa ile karşılaşıyor.  Yaşlı kaplumbağa ya düşersem diye korkan uğur böceğine bunu denemeden bilemeyeceğini ancak kelebekler, arılar ve diğer uğur böcekleri nasıl uçabiliyorsa onun da yapabileceğini anlatıyor. Bu sözlerden aldığı cesaretle derin bir nefes alıp em havalanan uğur böceği hem başarabilmenin hem de küçük bir çocuğun parmağına konacak olmanın heyecanıyla uçmayı daha o gün çok seviyor.




Ben bu tatlı hikayeyi çok sevdim. Ahmet Selim'in de anlayıp baştan sona dinleyeceği hatta belki kendi anlatabileceği günleri ise iple çekiyorum. O ise şimdilik resimlere bakıp kendi lisanında sevimli karakterlerin ismini söylemeyi uygun görüyor. Rıza Türker'in elinden çıkan çizimler ise zaten muhteşem. Hele ki ilk sayfadaki dudağını büküp durduğu yerden havada uçan arkadaşlarına bakan uğur böceğinin ifadesi çok duygulandırıyor beni. Bir de tabii uçmayı başardığı andaki heyecanı...




Görmesek dertleneceğimiz, o yüzden yıprattığımız "Uçmaktan Korkan Uğur Böceği" nin sayfalarını bir kez de zevkle sizin için çevirdik.





1 yorum:

  1. Ahmet Selim olmayınca sayfaların arasında gezinmişim neye yarar !!!

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...