19 Şubat 2016 Cuma

Kuyruğumdan Tut: Fil







Kuyruğumdan Tut: Fil
8 Sayfa,
10x11 cm
Final Kültür Sanat Yayınları

İşte minik bir kitap daha; Kuyruğumdan Tut: Fil. Ama düz kare değil, fil şeklinde ve pembe ipten yapılmış bir  kuyruğu olan bir kitap bu.Bebeklerin dokunma duyusuna hitap etmesi, kuyrukla sınırlı değil; ayrıca filin pembe kulağı da kadife. Bu özellikleriyle fil kitabı, eline alan her çocuğun eminim ilgisini çekiyordur.

Biz, kitabı internetten sipariş ettik, ne yalan söyleyeyim gelene kadar en çok kuyruğunu merak ettim. Bakalım, Ahmet Selim sevecek miydi? Maalesef ilk zamanlar pek yüz vermedi. Bu durumu da, bu fille beraber gelen diğer kitapların oyuncaklı ve gösterişli olmasına bağlıyorum. Aslında genellikle Ahmet Selim'e aldığımız kitapların hepsini birden ona vermiyoruz. Evde bir kutumuz var ve zaman geçtikçe kitapları bir bir oradan çıkarıyoruz .Ama yılbaşıydı ve bir sürü kitap vesaireyi birlikte vermiştik kuzucuğa. Daha sonra ise kitabı benimsemeye başladı, özellikle yine boyu itibariyle taşımaya uygun olduğundan yolda giderken okuduğumda hoşuna gitti.




Kuyruğumdan Tut: Fil, çoğu çocuk kitabında olduğu gibi bir seriye ait. Final Kültür Sanat Yayınları'ndan çıkan seri şöyle; Kuyruğumdan Tut:Fil, Zürafa, Aslan ve Kaplan. Sayfalar kalın karton ve kuşe baskı.


8 sayfalık kitabın çok da tatlı bir hikayesi var; ormanda arkadaşlarıyla oyun oynarken çamur içinde kalan bir fil var, kendini temizlemeye çalışırken bazı denemeler yapıyor, en sonunda hortumunu kullanarak kendini yıkıyor. Böylece kitabı okuyan çocuk/bebek,  neşeli çizimler eşliğinde filin önündeki o upuzun hortumun ne işe yaradığını öğreniyor.

Hayvanlara bayılan Ahmet Selim'in severek oynadığı "Fil"in kuyruğunu sizin için çektik.




4 yorum:

  1. Cok begendim blogunuzu. Takibe aldim. Ben de yurt disi seyahatimden kizima dokunmali kitaplardan aldim. Ozellikle Tails isimli bir tane var cok basarili. Diger aldiklarim; giraffes cant dance, hungry caterpillar, orange pear bear. Bir de press here diye bir kitap var cok dahice buldum ama kizim daha anlamiyor. Bir goz atin derim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim:))Dokunmalı kitaplar benim oğlumun ilgisini çok çekiyor.Zaten biraz oyuncak gözüyle de bakıyoruz kitaplara. Hungry caterpillar Eric Carle di mi? Yazma listemde var. diğer dediklerinize de bakacağım. Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  3. Evet Eric Carle. Kitabin icinde kirkayagin actigi delikler falan var cok şirin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şirin sahiden:)) Ve oğlum çok sevdi.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...