26 Şubat 2016 Cuma

Mutlu Kaplumbağa












Yazar: Akram Ghasempour
Resimleyen: Lisa J. Barjesteh
24 Sayfa, 20x26 cm.
Odtü Yayıncılık


Bir kaplumbağanın sırtına çıkmış haylaz bir tavşanın resmedildiği kapağıyla göz kırptı bana "Mutlu Kaplumbağa" Yooo, bir standda değil tabii ki, bir kitap sitesinde... Baktım, baktım; bildik tavşan-kaplumbağa hikayesini akla getirse de, hiç bilmediğim bir yazarın ödüllü bir kitabı ve evimizde hiç kitabı olmayan bir yayınevinden çıkmış olması gibi bazı özellikleriyle kendini merak ettirdi.Tabii hemen siparişi verdim.

"Zamanın birinde küçük bir kaplumbağa varmış, mutlu mesut yaşarmış" İşte bu tatta başlıyor "Mutlu Kaplumbağa" nın hikayesi. Fıtratına uygun olarak ağır bir hayatı var. Sabah kalkıp yavaş yavaş yürümeye başlıyor, güneşe selam veriyor, yavaşça suya girip yüzüyor.Sincaplar, geyikler, tavşanlar hızlıca geçip gidiyor yanından. Sonra da bir tavşancık kaplumbağaya  "neden daha hızlı yürümeyi düşünmüyorsun" diyor ve kaplumbağacığın aklını karıştırıveriyor.




Mutlu Kaplumbağa, yirmi dört sayfa olduğu için Ahmet Selim'e tamamını okuyamayacağımı biliyordum. Resimlerine bakacaktık, ben ona anlatacaktım. Öyle de oldu. Belki resimleri sevmeyebilirdi çünkü şimdiye kadar alışık olduklarından biraz daha farklıydı. Ama Lisa J. Barjesteh o kadar güzel resimlemiş ki, oğluşumla uzun uzun baktık denize, balığa,ağaçlara.... Ahmet Selim kaplumbağayı da, tavşanı da çok sevdi. Ayrıca bu kitapla bol bol sayfa çevirip parmak kaslarını çalıştırdı. Böylece hem görsel algısını geliştirdik hem de ince motor becerilerine katkı sağladık.



Meraklısı için devam edeyim hikayeye; kaplumbağanın arkadaşı ağaçkakan bir araba yapıyor, kaplumbağa da üstüne çıkıp geziyor ve hızlandıkça hızlanıyor ve tabii ki bu durumdan hiç memnun kalmıyor ve kendini olduğu gibi kabulleniyor.
Mutlu Kaplumbağa, yazısının az ve resimlerinin bol ve büyük olması nedeniyle küçüklerin ilgisini çekecektir.Hikayeyi sonuna kadar dinleyecek çağa gelmiş çocukların ise konudan keyif alacaklarını ve kendilerince bir anlam çıkaracaklarını düşünüyorum. Resimlerle hikayeyi bütünleştirdiklerinde çok hoşlarına gidecektir.




İranlı yazar Akram Ghasempour'un verdiği hayat dersine Lisa J. Barjesteh'nin muhteşem çizimleri eklenince 2004'te Bologna Çocuk Kitapları Fuarında ödül alan "Mutlu Kaplumbağa" nın sayfalarını şimdi sizin için çevirelim.


Son Söz: Yalnız ben bir yetişkin olarak merak ediyorum ne olacak bu tavşanın hali? O da çok sevimli bir hayvan değil mi ki?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...